1 ώρα την ημέρα, τα άχρηστα τα κάνει πέρα

9:05 μ.μ.

Πως να κάνετε ξεκούραστα τις βαρετές δουλειές του σπιτιού

Πόσες φορές έχετε σκεφτεί ότι θέλετε να ξεκαθαρίσετε τα συρτάρια σας, αλλά προηγείται το μαγείρεμα και το σίδερο? Πόσες φορές έχετε στριμώξει πράγματα σε ένα ντουλάπι, λέγοντας στον εαυτό σας "κάποια στιγμή θα τα βγάλω όλα έξω να τα φτιάξω"? Μήπως μόνο και μόνο στην ιδέα του "τι δουλειές πάω να ανοίξω τώρα?" το αναβάλλετε συνεχώς?
image credits:pleasant-surprise.com
Η αναβολή αποσυντονίζει και κουράζει

Εδώ και έξι μήνες, χρησιμοποιώ τον υπολογιστή μου στο σπίτι περισσότερες ώρες και ο χρόνος για να κανω δουλειές είναι περιορισμένος. Δεν έχω μόνιμο χώρο γραφείου, οπότε κυκλοφορώ από τραπέζι σε τραπέζι, με το laptop και τις σημειώσεις μου αγκαλιά. Και επειδή και εγώ σκεφτόμουν καιρό ότι "πρέπει να αδειάσω ένα χώρο", αλλά και "τι δουλειές πάω να ανοίξω?", αποφάσισα να δοκιμάσω το σύστημα της μίας ώρας.


Και η κούραση θέλει τα όρια της

Όρισα λοιπόν ότι, μία μέρα τη βδομάδα και για μία ώρα, θα κάνω διαλογή αχρήστων. Και ότι προλάβω σε αυτό το χρονικό διάστημα και μόνο. Το αποτέλεσμα ήταν καλύτερο από αυτό που περίμενα. Και πιο εύκολο μου φάνηκε και τα σημεία που "βαριέμαι" να ασχοληθώ λιγοστεύουν σιγα σιγα. 

7 χρήσιμες συμβουλές για το σύστημα της 1 ώρας
  1. Προγραμματίστε από την αρχή της εβδομάδας την ημέρα και την ώρα. Θα σας βοηθήσει στο να μη σκέφτεστε συνεχώς "πότε θα το κάνω? θα προλάβω? θα έχω όρεξη?". 
  2. Διαλέξτε με τι τρόπο θα μετρήσετε το χρόνο σας. Με το ρολόι, με το χρονόμετρο της κουζίνας, με το ξυπνητήρι του κινητού τηλεφώνου, κ.λπ. Προσωπικά, συνήθως χρησιμοποιώ το βραδινό δελτίο ειδήσεων. Ξεκινάω όταν αρχίζει και σταματάω μόλις ακούσω την πρόβλεψη του καιρού. 
  3. Δουλέψτε σε ένα μονο σημείο, π.χ. ένα συρτάρι, ένα ράφι, ένα μικρό ντουλάπι.
  4. Βγάλτε όλα τα πράγματα έξω και πριν αρχίσετε τη διαλογή, καθαρίστε το συρτάρι/ράφι/ντουλάπι για να είναι έτοιμο.
  5. Αρχίστε με αυτά που σίγουρα θα κρατήσετε. Ελέγξτε αν κάτι χρειάζεται επιδιόρθωση ή καθάρισμα. Τοποθετήστε τα πράγματα στη θέση τους.
  6. Συνεχίστε με όσα σίγουρα θα πεταχθούν. Ξεχωρείστε όσα ανακυκλώνονται.
  7. Για όσα έχουν απομείνει, αναρωτηθείτε κάτι απλό: αν μετακομίζατε αύριο, θα τα παίρνατε μαζί σας? Κρατήστε όσα χρειάζεστε και τα υπόλοιπα είτε χαρίστε τα είτε πετάξτε τα. 
Τα άχρηστα που έκανα πέρα σήμερα

Το απόγευμα ήταν η σειρά της βιβλιοθήκης μου (δεν είχε δελτίο ειδήσεων εκείνη την ώρα, οπότε χρησιμοποιήσα το ξυπνητήρι του κινητού τηλεφώνου, που ευτυχώς θυμήθηκα να το ξαναπρογραμματίσω για το πρωινό ξύπνημα). Στο τελευταίο ράφι είχα τοποθετήσει χάρτινα κουτιά αρχείου με όσα βιβλία και σημειώσεις χρησιμοποιούσα λιγότερο. Τελικά αποδείκτηκε ότι τα περισσότερα είχα να τα ανοίξω πάνω από 5 χρόνια και πλέον είναι ξεπερασμένα. Πριν τα κατεβάσω στον κάδο για ανακύκλωση, τα έβγαλα μία φωτογραφία για να σας δείξω τι ξεφορτώθηκα μέσα σε μία ωρα.

1 ώρα δουλειά = 1 σωρός λιγότερος
  
Επαναλαμβάνω το ωριαίο ξεκαθάρισμα όσο πιο συχνά μπορώ. 
Σας προτείνω να κάνετε μια δοκιμή και περιμένω να μου πείτε τα αποτελέσματα σας.

You Might Also Like

2 comment below